Investiții


Regiunile Vest și Nord- Vest sunt cele care beneficiază, într-o proporție ridicată, de prezența investițiilor franceze, după București, în special a IMM-urilor.

În județul  Cluj, firmele franceze angajează aproximativ 2.500 de persoane (estimare a Agenției Consulare) în 134 de societăți, cu o cifră totală de afaceri de 45.500.000 € (conform datelor distribuite în anul 2011 de către CCICJ).

Franța este considerată al șaptelea investitor la Cluj, după Ungaria, Olanda, Elveția, Germania, Italia și Austria, și înaintea Ciprului, Spaniei și Luxemburgului. In anul 2011, investițiile străine în regiunea Clujului reprezentau 120,3 milioane de euro (a 2-a poziție după București), cu un total de 3.303 de societăți.

Cele mai reprezentative societăți sunt filiale de grupuri cu sediul central la București : CARREFOUR, CORA, AUCHAN, DECATHLON, BRD-Groupe Société Générale, ORANGE, GROUPAMA, dar, de asemenea, și unele IMM-uri: PENTALOG, PITECH+PLUS, ENERGOM, FSA, THOMAS, MECELEC, DKER, GDS, AB CALIPAC.

Importantă de menționat este și unitatea SILVANIA a grupului MICHELIN de la Zalău.

Prezența cetățenilor francezi care își desfășoară activitatea profesională în regiunea Clujului rămâne una limitată, estimându-se un număr de 20 de rezidenți permanenți (salariați detașați, expatriați sau antreprenori independenți). Pe de altă parte, peste 2000 de studenți francezi sunt înscriși în universitățile clujene, în principal în cadrul Facultății de Medicină. În regiune mai trăiesc și clerici sau pensionari de origine franceză. În prezent, sunt înregistrate în Registrul Francezilor stabiliți în afara Franței 110 persoane cu domiciliu în regiunea Clujului.

De asemenea, trebuie menționați numeroșii cetățeni francezi care tranzitează regiunea Cluj din motive profesionale sau turistice: universitari, studenți, turiști, personal salariat din firme cu parteneriate sau filiale în regiune, asociații, ONG-uri, artiști. Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Cluj a înregistrat tranziția a 1.145 de cetățeni francezi, ceea ce înseamnă o frecvență secundară după români.

Interese economice pentru firme: infrastructurile rutiere, dezvoltarea aeroportului, investițiile finanțate prin fonduri europene, gestionarea deșeurilor, sectorul de sănătate, audio-vizualul, noile tehnologii, agricultura, turismul, comerțul.